Ukidanje mogućnosti korištenja DC8 za bicikliste imalo bi značajne negativne posljedice na cikloturizam, održivost prometa i mobilnost, kazali su
Mi ili oni bismo i ovce i novce na jedinoj nam magistrali. Na temelju nedavne ankete o biciklistima na magistrali, koja se odnosila na zabranu prometovanja biciklista po toj prometnici, većina sudionika izrazila je stav da podržava takvu zabranu. Kada je riječ o jedinoj cesti koja povezuje jug zemlje, a na kojoj se par mjeseci godišnje stvaraju neopisive gužve, logično bi bilo regulirati promet prema prioritetima. No, Hrvatske ceste ne dijele takvo mišljenje. Oni smatraju da je važno omogućiti promet svim sudionicima, u svakom trenutku.
Pretpostavljamo da su u svojim procjenama uzeli u obzir nekoliko stvari iz prakse. Na primjer, vožnja biciklom na +37 °C možda se čini kao dobar način za provođenje vremena u prometu. Isto tako, susret s biciklistom na magistrali, koji se kreće brzinom od 30 km/h na dijelu ceste gdje je puna linija, što stvara značajan sigurnosni rizik. Posebno kada iz suprotnog smjera također dolazi neprekinuta kolona vozila. Mi, koji ovdje živimo i svakodnevno svjedočimo takvim situacijama, postavljamo pitanje onima koji iz udobnih fotelja u Zagrebu nadziru sustave za brojanje prometa, kamere i semafore: jeste li sigurni da je vaš pristup održivosti i dobrobiti za turizam ispravan? Jer, u našem slučaju, čini se da su posljedice upravo suprotne.
Odgovor Hrvatskih cesta prenosimo u cijelosti:
"Hrvatske ceste ne planiraju zabraniti promet biciklistima po državnoj cesti DC8 („magistrali“). Naime, temeljem Pravilnika o funkcionalnim kategorijama za određivanje mreže biciklističkih ruta (NN 91/2013, 114/2017) osnovnu mrežu biciklističkih ruta Republike Hrvatske čine 10 državnih glavnih biciklističkih ruta u kojima su integrirane četiri međunarodne, tj. europske biciklističke rute (EuroVelo 6, EuroVelo 8, EuroVelo 9 i EuroVelo 13).
Državna cesta DC8, koja se proteže duž jadranske obale Republike Hrvatske, od važnosti je ne samo za motorizirani promet već i za biciklistički promet te je dio EuroVelo 8 biciklističke rute, poznate i kao "Mediteranska ruta", koja povezuje bicikliste iz cijele Europe s atraktivnim destinacijama duž Sredozemlja. Ukidanje mogućnosti korištenja DC8 za bicikliste imalo bi značajne negativne posljedice na cikloturizam, održivost prometa i mobilnost. Cikloturizam, odnosno turizam povezan s biciklizmom, postaje sve popularniji oblik aktivnog odmora. Biciklisti koji putuju EuroVelo 8 rutom često preferiraju ceste kao što je DC8, zbog njihove blizine obali, prirodnim ljepotama i kulturnim znamenitostima. Takvi turisti često koriste lokalne smještajne kapacitete, restorane i druge usluge, čime izravno doprinose ekonomiji.
Nadalje, biciklistički promet igra ključnu ulogu u promoviranju održivog prometa. Biciklizam smanjuje prometne gužve, emisije štetnih plinova i ovisnost o fosilnim gorivima, čime doprinosi zaštiti okoliša. Održavanje državne ceste DC8 dostupnom za bicikliste potiče održivi razvoj turizma i mobilnosti, istovremeno smanjujući negativne učinke koje motorizirani promet ima na okoliš, dok bi ukidanje biciklističkog prometa na ovoj cesti moglo obeshrabriti korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva, čime bi se povećala ovisnost o automobilima i drugim neodrživim oblicima prijevoza", priopćili su za Libero portal.