Ovaj malo poznati nutrijent smanjuje rizik od bolesti srca i visokog kolesterola
slab vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
18.4°C
Vrijeme za 25.03.2023.
25.03.2023. Danas
Max. 17°C Min. 12°C
Vrijeme za 26.03.2023.
26.03.2023. Ned
Max. 17°C Min. 11°C
Vrijeme za 27.03.2023.
27.03.2023. Pon
Max. 14°C Min. 8°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
0,9874
GBP
GBP
0,87940
USD
USD
1,0745
Ovaj malo poznati nutrijent smanjuje rizik od bolesti srca i visokog kolesterola
07.02.2023 | Lifestyle
ZDRAVLJE

Ovaj malo poznati nutrijent smanjuje rizik od bolesti srca i visokog kolesterola

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Kvercetin je nutrijent o kojem se rijetko govori, a nudi niz zdravstvenih prednosti, uključujući smanjenje rizika od bolesti srca, visokog kolesterola i raka prostate

"Kvercetin je vrsta flavonoida ili biljnog pigmenta koji se nalazi u hrani bogatoj antioksidansima poput voća i povrća, kao i u pićima poput vina i čaja", kaže dijetetičarka Anna Smith.

 

Flavonoidi su ono što voću i povrću daje boju. Imaju protuupalna svojstva, a istraživanja pokazuju da su izravno povezani s promicanjem zdravlja srca i jačanjem kognitivnih funkcija. Ako jedete puno voća i povrća, vjerojatno dobivate puno kvercetina, a to je najbolji način da ga konzumirate.

 

"Kvercetin se smatra jednim od najzastupljenijih flavonoida u našoj prehrani. Nalazi se u namirnicama poput luka, grožđa, citrusa, zelenog čaja, kave i crnog vina", ističe liječnica Caroline Cederquist za Men’s Health, koja ga hvali zbog "moćnih antioksidativnih svojstava".

 

Koje su dobrobiti kvercetina?

 

Kvercetin je povezan s nekoliko zdravstvenih dobrobiti, zahvaljujući svojim antioksidativnim svojstvima. To uključuje:

 
  • smanjenje upale
  • smanjivanje simptoma alergije
  • smanjenje rizika od bolesti srca i visokog krvnog tlaka
  • zaštitu od raka prostate (i drugih karcinoma)
  • prevenciju demencije.

 

Najboljim prehrambenim izborima kvercetina smatra se povrće, osobito ono iz obitelji luka i lisnato povrće, kao i voće s jestivom korom, poput jabuka i grožđa. Hrana koja sadrži kvercetin uključuje agrume, jabuke, grožđe, luk, peršin, kadulju, trešnje, borovnice, kelj, brokulu, maslinovo ulje, čaj i crno vino.

 

"Kao i kod većine namirnica, hranjiva vrijednost može varirati ovisno o zrelosti, uvjetima uzgoja ili drugim čimbenicima", tvrdi Smith.

 

Kada uzimati dodatke kvercetina?

 

Kao i sa svima, hrana je uvijek najbolji izvor vitamina i minerala. Ipak, dodaci prehrani mogu biti korisni onima koji ne vole voće ili povrće ili im je teško jesti ga. No o tome se uvijek prethodno treba konzultirati s liječnikom.

 

Nuspojave kvercetina

 

Kvercetin je općenito siguran, ali uzimanje dodataka u visokim dozama ili tijekom dugog razdoblja moglo bi predstavljati problem za neke ljude. Zato prije uzimanja kvercetina (ili bilo kojeg dodatka) razgovarajte sa svojim liječnikom, posebno ako uzimate lijekove ili patite od kroničnih stanja, kao što su bolesti bubrega, prenosi Index

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji