14 najboljih namirnica za rast kose
slab vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
22.8°C
Vrijeme za 22.09.2021.
22.09.2021. Danas
Max. 23°C Min. 16°C
Vrijeme za 23.09.2021.
23.09.2021. Cet
Max. 22°C Min. 15°C
Vrijeme za 24.09.2021.
24.09.2021. Pet
Max. 23°C Min. 14°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
CHF
CHF
6,903613
GBP
GBP
8,743664
USD
USD
6,387136
EUR
EUR
7,495943
14 najboljih namirnica za rast kose
14.09.2021 | Lifestyle
PREHRANA I LJEPOTA

14 najboljih namirnica za rast kose

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Zdrava, jaka kosa nešto je čemu svi težimo. U prosjeku kosa raste oko 15 cm godišnje, a koliko brzo će rasti ovisi o čimbenicima kao što su dob, genetika, zdravlje i prehrana

Iako na čimbenike poput dobi i genetike ne možemo utjecati, prehrana je nešto nad čime imamo kontrolu, a prehrana bez odgovarajućih hranjivih tvari može imati utjecaj na gubitak kose.

 

S druge strane, uravnotežena prehrana s hranjivim tvarima može pomoći u poticanju rasta kose, osobito ako je gubitak uzrokovan već spomenutom lošom prehranom, piše Heathline.

 

1. Jaja

 

Jaja su odličan izvor proteina i biotina, dva sastojka koja mogu potaknuti rast kose. Dovoljan unos proteina važan je za rast kose jer su folikuli dlake uglavnom sastavljeni od proteina. Pokazalo se da nedostatak proteina u prehrani potiče opadanje kose.

 

Biotin je pak bitan za proizvodnju keratina. Jaja su i odličan izvor cinka, selena i drugih hranjivih tvari koje su odlične za kosu, što ih čini jednom od najboljih namirnica koja se može konzumirati za optimalno zdravlje kose.

 

2. Bobičasto voće

 

Slasne bobice prepune su korisnih spojeva i vitamina koji mogu potaknuti rast kose. Među njima je i vitamin C, koji ima snažna antioksidativna svojstva. Antioksidansi pak pomažu u zaštiti folikula dlake od oštećenja štetnim molekulama zvanima slobodni radikali.

 

Tijelo koristi vitamin C i za proizvodnju kolagena, koji pomaže u jačanju kose i tako sprječava njezinu lomljivost. Također, pomaže tijelu da apsorbira željezo iz prehrane, a niska razina željeza može uzrokovati anemiju, koja je povezana s gubitkom kose.

 

3. Špinat

 

Špinat je zdravo zeleno povrće prepuno korisnih hranjivih tvari među kojima su folati, željezo i vitamini A i C. Svi oni mogu potaknuti rast kose.

 

Primjerice vitamin A pomaže kožnim žlijezdama u proizvodnji sebuma. Ova masna tvar pomaže u vlaženju tjemena kako bi kosa bila zdrava.

 

4. Masna riba

 

Masna riba poput lososa sadrži hranjive tvari koje mogu potaknuti rast kose. Između ostalog, izvrstan je izvor omega-3 masnih kiselina, koje su povezane s rastom kose. Studija provedena na 120 žena pokazala je da uzimanje suplemenata koji sadrže omega-3 i omega-6 masne kiseline te antioksidanse smanjuje gubitak kose i povećava njezinu gustoću.

 

Naravno, potrebno je provesti dodatne studije prije nego što stručnjaci daju bilo kakve preporuke.

 

Masna riba je i izvrstan izvor proteina, selena, vitamina D3 i vitamina B, hranjivih tvari koje mogu pomoći kosi da bude snažnija i zdravija.

 

5. Batat

 

Batat je izvrstan izvor beta-karotena. Tijelo ovaj spoj pretvara u vitamin A, povezan sa zdravljem kose. Srednje velik batat (oko 114 grama) sadrži dovoljno beta-karotena da vam osigura četverostruku dozu dnevne potrebe za vitaminom A.

 

6. Avokado

 

Avokado je ukusan, hranjiv i izvrstan je izvor zdravih masti. Osim toga, izvor je vitamina E, koji može potaknuti rast kose. Vitamin E je antioksidans koji pomaže u borbi protiv oksidativnog stresa neutralizirajući slobodne radikale. Štiti područje kože poput tjemena od oksidativnog stresa i oštećenja, a oštećena koža na tjemenu može dovesti do loše kvalitete kose i manje folikula dlake.

 

7. Orašasti plodovi

 

Orašasti plodovi sadrže razne hranjive tvari koje mogu potaknuti rast kose. Na primjer, 28 grama badema osigurava impresivnih 37 posto naših dnevnih potreba za vitaminom E. Osim toga, sjajan su izvor vitamina B, cinka i esencijalnih masnih kiselina. Nedostatak bilo kojeg od ovih nutrijenata povezan je s gubitkom kose.

 

8. Sjemenke

 

Sjemenke isporučuju veliku količinu hranjivih tvari kao što su vitamin E, cink i selen s vrlo malo kalorija.

 

Među hranjivim sjemenkama su, primjerice, suncokretove, chia i lanene sjemenke. Kako biste iz njih dobili najraznovrsnije hranjive tvari, najbolje je konzumirati mješavinu sjemenki.

 

9. Slatke paprike

 

Slatke paprike izvrstan su izvor vitamina C, koji pomaže u rastu kose. Jedna žuta paprika, primjerice, daje znatno više vitamina C od naranče. Osim toga, slatke paprike su i izvrstan izvor vitamina A, koji može ubrzati rast kose.

 

10. Kamenice

 

Kamenice su jedan od najboljih izvora cinka, minerala koji podržava rast i opravak kose. Nedostatak cinka u prehrani može potaknuti gubitak kose, piše Healthline.

 

Bitno je znati i da previše cinka može imati isti učinak. Zato je unos cinka iz namirnica kao što su kamenice idealan jer one sadrže cink u malim, ali zdravim dozama.

 

11. Škampi

 

Škampi su bogati mnogim hranjivim tvarima koje mogu potaknuti rast kose. Na primjer, izvrstan su izvor bjelančevina, vitamina B, cinka, željeza i vitamina D. Iako imaju vrlo malo masti, škampi će vam osigurati i malu količinu omega-3 masnih kiselina.

 

12. Grah

 

Grah je izvrstan izvor proteina. Osim toga, dobar je izvor cinka i drugih hranjivih tvari kao što su željezo, biotin i folati. Uz sve ovo, prednost graha je i činjenica da je svestran i jeftin, zbog čega ga je još lakše uključiti u prehranu.

 

13. Soja

 

Studije su pokazale da spojevi u sojinom zrnu mogu potaknuti rast kose, ali potrebno je provesti dodatne studije kako bi se potvrdili ovi zaključci. Soja je, između ostalog, najbolji izvor spermidina, spoja koji može produljiti aktivnu fazu rasta kose.

 

14. Meso

 

U prehrani većine ljudi meso ima bitnu ulogu, a ono je bogato i hranjivim tvarima koje mogu pomoći u rastu kose. Proteini iz mesa pomažu u rastu i obnavljanju kose. Jačaju folikulu dlake, a crveno meso osobito je bogato željezom koje se lako apsorbira.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji