Dijetetičarka upozorava: Nikada nemojte uzimati vitamin D ako ne jedete ovu stvar
vedro
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
17.4°C
Vrijeme za 16.10.2021.
16.10.2021. Danas
Max. 19°C Min. 15°C
Vrijeme za 17.10.2021.
17.10.2021. Ned
Max. 19°C Min. 13°C
Vrijeme za 18.10.2021.
18.10.2021. Pon
Max. 19°C Min. 12°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
7,011999
GBP
GBP
8,888836
USD
USD
6,474707
EUR
EUR
7,511955
Dijetetičarka upozorava: Nikada nemojte uzimati vitamin D ako ne jedete ovu stvar
19.09.2021 | Lifestyle
PREHRANA

Dijetetičarka upozorava: Nikada nemojte uzimati vitamin D ako ne jedete ovu stvar

Autor: Libero Portal
Foto: Ilustracija/Pixabay
Što zapravo treba konzumirati uz vitamin D?

Ako je uzimanje vitamina D dio vašeg svakodnevnog režima, radite dobru stvar za svoje zdravlje. Međutim, ako ga ne konzumirate uz jednu važnu skupinu namirnica, vjerojatno ne omogućujete svom tijelu da u potpunosti apsorbira ogromne prednosti tog vitamina, kaže za Eat This dijetetičarka Whitney Crouch.

 

Sukladno hrvatskim Smjernicama za primjenu vitamina D, preporučena koncentracija vitamina D u krvi u populaciji trebala bi iznositi 75 nmol/L - 125 nmol/L za optimalnu zaštitu od infektivnih bolesti. Kod odraslih osoba koje su u riziku za pojavu nedostatka vitamina D preporučuju se preventivne doze vitamina D koje se kreću od 1500 do 2000 IJ vitamina D. Preporučena dnevna doza na razini EU i RH iznosi 5 µg dnevno, što iznosi 100 posto preporučenog dnevnog unosa, navode preporuke HZJZ-a.

 

Kao što MindBodyGreen ističe, vitamin D je vitamin topiv u mastima. To znači da se, za razliku od nekih drugih vitamina, ne otapa kad se uzima s vodom. Umjesto toga, potrebno ga je uzeti uz masti kako bi se pravilno rasporedio i apsorbirao u tijelu.

 

"Uz vitamin D treba konzumirati korisnu mast. To su, primjerice, maslinovo ulje, ulje avokada i lana", navodi Crouch.

 

Koliko masti konzumirati uz vitamin D? Jedna studija iz 2013. pokazala je da hrana s oko 10 grama masti može biti dovoljna za idealnu apsorpciju vitamina D. Par kriški dimljenog lososa, mala šaka orašastih plodova ili žlica prirodnog maslaca od oraha pomiješanih u jutarnji smoothie također bi mogli biti jednostavni prijedlozi koji će vam pomoći da to postignete.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji